سپتیک تانک پلی اتیلن
نوشته شده توسط : عر فان

سپتیک تانک پلی اتیلن

شاید به گوشه همه کسانی که در حوزه ساخت و ساز هستند، کلمه سپتیک تانک پلی اتیلن آشنا باشد. اما اینکه سپتیک تانک پلی اتیلن چه ویژگی هایی دارد می‌تواند به نوعی ناآشنا به نظر بیاید.

پمپاژ سپتیک تانک پلی اتیلن

بازرسی های منظم و پمپاژ بسیار مهم است. اما اگر هزینه مهم نیست، می توانید سطح لجن را خودتان با دستگاهی به نام The Sludge Judge بررسی کنید. قیمت آن 100 تا 125 دلار است و به طور گسترده به صورت آنلاین در دسترس است. هنگامی که متوجه شدید که مخزن شما یک سوم پر از لجن است، با یک پیمانکار تماس بگیرید تا آن را پمپاژ کند.

 

یک فیلتر خروجی در سیستم سپتیک تانک خود نصب کنید

زباله های خانه شما در سه لایه ته نشین می شود. فیلتر سپتیک تانک از گرفتگی لوله های میدان تخلیه جلوگیری می کند.

 

از پیمانکار خود بخواهید که فیلتر خروجی را روی لوله خروجی مخزن شما نصب کند. (احتمالاً 50 تا 100 دلار هزینه خواهد داشت، به علاوه نیروی کار.) این دستگاه به جلوگیری از ورود مواد جامد به میدان تخلیه کمک می کند و در مواردی باید توسط پیمانکار تمیز شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن یک انباره سرپوشیده است و در محلهایی که شبکه لوله کشی فاضلاب وجود نداشته و جنس زمین نیز غیر قابل نفوذ باشد، برای دفع فاضلاب ساختمانهای مسکونی، اداری، بیمارستانها، مدارس، شهرکها و … استفاده می شود. در فاضلاب ورودی به سپتیک تانک علاوه بر فضولات دو نوع باکتری وجود دارد : یکی باکتری هوازی و دیگری باکتریهای بی هوازی

باکتری های بی هوازی اکسیژن مورد نیاز خود را از تجزیه مواد آلی و نمکهای موجود فاضلاب بدست آورده و آنها را احیاء و گازهای متان، هیدروژن، سولفوره و … را که دارای بوی زننده ای هستند تولید می کنند. در اثر این فعل و انفعالات قسمتی از فاضلاب تجزیه و بصورت بساب در می آید. در واقع سپتیک تانک پلی اتیلن کارش تصفیه فاضلاب است، اما این تصفیه کامل نیست و ممکن است میکروبهایی در آن وجود داشته باشد.

 

کارکرد سپتیک تانک فایبرگلاس

بطور خلاصه، فاضلاب از یک طرف وارد سپتیک تانک شده که بعلت کاهش سرعت جریان، مواد معلق ته نشین شده و بصورت لجن در کف انباره در می آیند و با کمک باکتریهای بی هوازی هضم و تجزیه شده، پساب تولید می شود. آبهای موجود در فاضلاب به همراه پساب تولید شده از لوله خروجی سپتیک تانک خارج می شود و کمی فاضلاب در ته تانک باقی می ماند.

 

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک از پلی اتیلن مرغوب و مناسب ساخته شده اند و مزایای آنها نسبت به سپتیک های بتونی به شرح ذیل می باشد:

1- تراوش ناپذیری که احتمال نشت پساب را غیر ممکن می سازد

2- حفظ حرارت ناشی از فعالیت باکتریها

3- حمل و نصب آسان و راحت به علت سبکی وزن

4- آب بندی کامل مخزن و جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی به محیط

5- مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی

6- گارانتی کامل و بدون شرط مخازن 

7- عدم نیاز به تعمیر و عایق کاری

8- عمر طولانی

 سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک غیراصولی و تفاوت آن با سپتیک تانک پلی اتیلن

اگر سپتیک تانک شما مستقیماً به آب های سطحی (خندق، نهر، رودخانه، دریاچه یا حوضچه) تخلیه شود، دیگر با الزامات آژانس های محیط زیست مطابقت ندارد و طبق دستورالعمل های آنها باید تا 1 ژانویه 2020 سیستم تصفیه خود را جایگزین یا ارتقا دهید. ، یا زمانی که ملک خود را می فروشید نسبت به درست کردن نحوه تخلیه پساب آن چاره داشته باشید.

همانطور که پیداست سیستم های سپتیک سازه های تصفیه فاضلاب زیرزمینی هستند که معمولاً در مناطق بدون سیستم فاضلاب متمرکز استفاده می شوند. آنها از ترکیبی از طبیعت و فناوری اثبات شده برای تصفیه فاضلاب لوله کشی خانگی تولید شده از جمله حمام، فاضلاب آشپزخانه و لباسشویی استفاده می کنند.

دانستیم که یک سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن معمولی از یک مخزن سپتیک و یک میدان زهکشی یا میدان جذب خاک تشکیل شده است.

سپتیک تانک مواد آلی را هضم می کند و مواد قابل شناور (مانند روغن و گریس) و جامدات را از فاضلاب جدا می کند. سیستم‌های مبتنی بر خاک، مایع (معروف به پساب) را از سپتیک تانک به یک سری لوله‌های سوراخ‌دار که در یک مزرعه شسته‌شوی، محفظه‌ها یا سایر واحدهای ویژه طراحی شده‌اند، تخلیه می‌کنند تا به آرامی پساب را در خاک آزاد کنند.

سیستم‌های جایگزین از پمپ‌ها یا نیروی جاذبه برای کمک به خروج پساب سپتیک تانک از طریق ماسه، مواد آلی (مانند ذغال سنگ نارس و خاک اره)، تالاب‌های ساخته شده یا سایر رسانه‌ها برای حذف یا خنثی کردن آلاینده‌هایی مانند پاتوژن‌های بیماری‌زا، نیتروژن، فسفر و سایر آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. برخی از سیستم های جایگزین برای تبخیر فاضلاب یا ضدعفونی آن قبل از تخلیه به خاک طراحی شده اند.

 

به طور خاص، نحوه عملکرد یک سیستم سپتیک معمولی به این صورت است:

تمام آب از یک لوله زهکشی اصلی به یک مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن از خانه شما خارج می شود.

سپتیک تانک یک ظرف مدفون و ضد آب است که معمولاً از بتن، فایبرگلاس یا پلی اتیلن ساخته شده است. وظیفه آن این است که فاضلاب را به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد در ته نشست کنند و لجن تشکیل دهند، در حالی که روغن و گریس به عنوان کف به سمت بالا شناور می شوند.

محفظه ها و خروجی T شکل از خروج لجن و کف از مخزن و حرکت به منطقه تخلیه جلوگیری می کند.

پساب مایع (پساب) سپس از مخزن به میدان تخلیه خارج می شود که شما امکان حفر چاه جذبی و همچنین تخلیه سپتیک تانک به این چاه جذبی را دارید.

کاربرد سپتیک تانک

میدان زهکشی حفاری کم عمق، سرپوشیده و در خاک غیراشباع انجام شده است. فاضلاب از پیش تصفیه شده از طریق لوله کشی روی سطوح متخلخل تخلیه می شود که به فاضلاب اجازه می دهد تا در خاک فیلتر شود. خاک پس از نفوذ در خاک، فاضلاب را می پذیرد، تصفیه می کند و پراکنده می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی تحویل می‌دهد.

توجه: اگر زهکشی با مایع بیش از حد بارگیری شود، ممکن است سیلاب شود و باعث جاری شدن فاضلاب به سطح زمین یا ایجاد پشتیبان در توالت ها و سینک ها شود.

در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی باکتری های کلیفرم مضر، ویروس ها و مواد مغذی را از بین می برد. باکتری های کلیفرم گروهی از باکتری ها هستند که عمدتاً در روده انسان یا سایر حیوانات خونگرم زندگی می کنند. این نشان دهنده آلودگی مدفوع انسان است که در فاضلاب جاری شده به سپتیک تانک پلی اتیلن به وفور پیدا می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: